ff

ff

I remember you said, "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead,"





Två djävligt fina låtar!


Förut ringde det på min dörr. Jag öppnade inte, det gör jag bara när jag vet att någon ska komma. Kollade ut genom kikhålet i dörren, såg att det stod en man med glasögon och portfölj där. Det kändes läskigt, klart som fan att jag inte öppnar då. Samma man kom ut från huset när jag stod utanför och rökte förut.

" Kan jag ge dig någonting om Jesus???"
"Nej det kan du inte."
"Får man inte röka därinne?" (Pekar in mot korridoren i mitt hyreshus)
" Nej, självklart inte..ha...ha.."
"Men det var flera som gjorde det nu såg jag?"
" Ee...det får de definitivt inte göra"

Vi har tydligen haft problem med att folk röker i trapphuset och på andra platser inne i huset. Blev förvånad första gången jag såg en skylt där man uppmanades att inte röka i trapphuset och korridorerna. Det kanske finns underlag för en sådan skylt ändå.....
Men jag får nog ändå (som pedant djävel) påstå att det är ett betydligt allvarligare problem, det faktum att folk skiter i att städa i tvättstugan efter sig. Alltid ligger det ludd överallt på golvet, samt någon skabbig, urblekt gammal strumpa. Blääää!!! Mer arga lappar åt folket.


Nu lyssnar jag på Eminem och känner mig rappig.

2 kommentarer: