ff

ff

Finland


                                       Sprit är farligt förstår du väl kissen
          Köpte en present till Stefani på båten.Kattfan envisades med att vilja vara med och festa,och man är väl inte den som är den.

           Nu ska vi se...kan väl tänka mig att vi drack ungefär sjutusen liter varm choklad den veckan.Okej,kanske en överdrift,men mycket choklad blev det, perfekt när det är 1 miljon minus ute.
                                         Lilla My är lätt snyggaste bruden i Finland












               Jussi i 69 eyes gled omkring rätt wasted på Tavastia. Det syns inte på kortet men irl var han brun som brunast kan bli....och blank som nyputsat porslin:p Åh vad detta med målande ord inte är min starka sida. Ville bara beskriva honom på ett vänligare sätt en slemmig som en liten bajskorv.             
                                      Ville Valo-charmig och sexig som vanligt....trots det korta,krulliga                                                        farmorhåret.








                                       Helenas man spelar romantiska låtar för henne
                                         Min nya finska man Janne,haha
                                        Anttu?Antoo?Antuu?
                                        Vi hängde också med några gubbar från Dalarna





Måste säga att jag är mycket mycket nöjd med våran Finlandsresa. Jag har varit i Helsingfors förut,men glömt bort hur vacker denna stad är. För att inte tala om språket,det låter ju tamejfan som ljuv musik i öronen. Känns som att 90% av bilderna jag tog består av mat,vilket är logiskt, då vi tillbringade den mesta av tiden på café och dylikt. Det var så satans kallt så vi kände inte direkt att det var läge att vandra omkring och utforska staden,även om vi gärna hade velat. Men vi är 100 på att vi vill åka tillbaka någongång, så det får väl bli då. Kan tänka mig att det är helt underbart där på sommaren också,så jag ser fram emot att komma tillbaka.
   Vad gäller Helldone festivalen så var spelningen med HIM otroligt bra. Har sett dem några gånger förut,men det kändes mer magiskt att se dem på hemmaplan.Tror vi dog lite varje gång Ville snackade finska...mmm:p De senaste åren har jag faktiskt inte lyssnat så mycket på HIM,då jag inte tycker de är alls lika bra längre. Men tack vare spelningen så blev jag återigen förälskad, och när jag lyssnat på dem efteråt har det nästan känts precis lika förtrollande som det gjorde när man var 14. 
Tyvärr(big time) blev spelningen med 69 eyes inställd för att sångaren var sjuk. Tack och lov kommer de till Sticky nästa helg,annars hade jag varit förstörd! Det var trots allt de jag ville se mest.



Som sagt,en jättelyckad resa!!

3 kommentarer:

  1. fina bilder :D åååh ville valo <3

    SvaraRadera
  2. Åh, HIM lyssnade jag på förbaskat mycket för många år sen. Borde återuppta mitt lyssnande jag med.

    Riktigt fina bilder!

    SvaraRadera