ff

ff

andas

Jag kollade igenom mitt schema för juli. Trodde att det var meningen att jag skulle gå tillbaka till deltid,eller åtminstone nästan,i juli. Men efter att kollat igenom det noga,så insåg jag att jag kommer att jobba i princip lika lite som nu(ca 12 timmar i veckan)På ett sätt kändes det som en lättnad. Enda anledningen till att det faktiskt funkat riktigt bra att jobba igen,är att jag jobbat så pass korta pass som jag gjort. Känner mig inte alls redo att börja jobba mycket mer än så. .Under de här månaderna har jag inte bekymmrat mig så mycket om pengar. Jag har liksom tagit dagen som den kommit,tänkt att det löser sig nog. Har satt mycket mer värde på mitt välmående än på att tjäna pengar,och ändå bara må skit...till ingen nytta. Men någonstanns så är ju faktiskt verkligheten så trist ,att har man inte pengar så går det åt helvete. Hur bra man än mår så ska hyran betalas,räkningarna maten...ALLT.Kan man inte betala det så är det kört.

Så illa är det väl egentligen inte. Jag har nog så det räcker för att klara det nödvändigaste.Men som de flesta andra människor så är jag väl kanske ute efter lite mer än så. Vet inte riktigt vad jag ska göra,är rätt orolig faktiskt. Jag skulle kunna ta massa extratider på jobbet, så jag lyckades skrapa ihop lite mer cash. Samtidigt är det 90% säkert att all min trygghet och stabilitet som jag byggt upp den senaste tiden skulle totalpaja. Jag vill inte riskera någonting.Vill bara fortsätta må så bra som jag gjort.Satans pengar:( Så vad väljer jag, stabil ekonomi,och riskera att falla tillbaka, eller vara pank och må bra?kan man må bra om man är pank?Jag vet att jag tänker lite i fel banor nu."Kan man""man kommer"blablabla. Det är ju jag som bär på ansvaret att påverka mina tankar på ett positivt vis. Är bara orolig.

För att inte negga ut helt och hållet nu, tänker jag nämna lite grejer som varit bra idag.

*Jag ringde Västtrafik,och någon hade lämnat in min väska(dock inte mobil och kamera)Konstigt nog kändes det mer betydelsefullt att få tillbaka själva väskan.Mycket beroende på att det är en present ifrån Natta,därmed omöjlig att ersätta till skillnad från tekniska grejer.
*Jag hade en bra(MEN SVETTIG) dag på jobbet
*Jag och Åsa var på Liseberg efter jobbet,och hon köpte ett jättegullig gosedjur till mig:)Ove heter den
*Jag gillar min nya mobil jättemycket
*Helena fyllde 20,så vi firade henne genom att äta lunch i parken och sedan gå och fika i Haga
*Har lyssnat på nya skivan med Lillasyster,och börjar fastna för den mer och mer.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar