ff

ff

I've Been Eating (For You)

Jag låg precis i sängen och funderade på massa grejer, när de drog igång Tvivel med Lars Winnerbäck på radion. Det är tur att folk som är mer estetiskt lagda än man själv, är begåvade nog att sätta ord på det djävla garnnysta till hjärngegga man har.

Tänkte säga några ord om vad som hänt i veckan så tjaaaaaaaa........
Orkar dock inte lägga upp några bilder, eftersom min dator är efterbliven och aggresiv och vägrar att göra någonting rätt. Jaja.

ÖÖ.Jo.Orka göra någon slags sammanfattning av veckan, jag har alldeles för dåligt minne för det.Nå...helgen då.

Fredag
Minns inte alls vad jag gjorde under dagen(hm) men på eftermiddagen/kvällen jobbade jag iallafall. Runt 9 kom Emelie och hjälpte mig att stänga, sedan slog vi oss ner på Lejontrappan med Sandra och Stefani och hade en helkväll där...:)Det var kanontrevligt och mysigt, soft och lagom....
Stötte på en hel del ägg under kvällen...inte särskilt oväntat en fredag mitt i stan kanske. Vissa människor(i de flesta fall alkoholpåverkade sådana)tar sig verkligen friheter som de borde ha iq nog att inte göra.
Hursomhelst. Vi satt där i ett par timmar, gick till Donken och köpte glass(McFlurry kostar bara 10 kr nu....bra va!!!!!!!!)Sedan åkte jag hem och sov.



Lördag
Helena och jag skulle på bio, och innan gick vi och käkade på Jonsborg, ni vet det där gatuköket på Avenyn som har massa veganskt käk. Har tänkt att prova det jättelänge, men det har inte blivit av. Men så hörde jag på radion att de kommer att bli tvungna att stänga stället framöver....så då fick jag bråttom att gå dit. Maten var svingod...lätt att jag tänker gå dit fler gånger. När vi satt där på trappan och åt kom det fram en kille och frågade om vi kunde svara på några frågor eller så. Något i stil med vilka egenskaper man ska ha/vad man bör göra för att göra en kvinna glad. Och så skrev han upp det vi sa i ett anteckningsblock. Han var utklädd och hade sina vänner med sig..det vill säga,det var hans möhippa. Jag tyckte att tanken med boken var väldigt fin...och jag hoppas att han följer alla råd och blir en god man..:p

Fortsatte till biopalatset för att kolla på Eclipse. Tyckte den var bättre än både ettan och tvåan, men skulle nog inte påstå att det är någon jättebra film. Vi satt mest och garvade åt att Edward är så förbannat svartsjuk hela tiden, att han ser bekymrad och tjutfärdig ut, att Bella och Edward i allmänhet ser så miserabla ut , att deras kärleksförklaringar är uttråkande och klyschiga(svårt att undvika klyschor...framförallt när det gäller kärlek iofs....). Men majoriteten av skådespelarna är en fröjd för ögat,inspelningsmiljön är väldigt vacker, musiken är grym,den är ganska spännande och även fast jag suckar åt den...så gillar jag romantiken. Så jag tycker det är en sevärd film...värd att se på bio,men skippar nog att kolla på den på dvd sen.
Vi fortsatte kvällen i Kungsparken, där vi lyssnade på musik och drack bärs med Lollo och Sara.
Jo!Häromdagen var jag och lunchade i Bäckebol med min pappa och då passade vi på att ta en sväng till Clas Ohlson. Pappa köpte en sådandär liten gullig högtalare till sin mobil, men det visade sig att den inte passade...så jag fick den istället. Tack snälla pappa!!!
Sedan gick vi till Rb. Det var trevligt, men inte roligt....för nu är jag skitsugen på att gå ut och dansa och det kan man ju knappast göra där....:p
Jag drog mig hemåt ungefär vid 2 och upptäckte när jag var vid Backaplan att mina solbrillor inte fanns i väskan. Fan, tänkte jag...jag gillade ju verkligen dom där brillorna. Men eh....sådant händer, jag har ju fler. MEN EH...tänkte jag igen....brillorna är faktiskt nästan mina favoriter så de kanske är värda att kämpa för. Så jag vände och åkte tillbaka till parken....som vid det här laget var väldigt mörk,skum och kuslig...:p gick omkring där och lyste med min mobil för att se om jag kunde upptäcka några brillor. Gav upp då jag inte kunde det...var skitirriterad. Med så sparkade jag till något med foten och TADA, där låg dom.Åh vad glad jag blev!!!!!Sedan kunde jag åka hem och sova i lugn och ro:)

Ute hör jag att det börjat spöregna, vilket är både mysigt och välbehövligt!Heja. Nej nu ska jag platta håret och klä på mig, sedan är det hard working woman som gäller.

Tack och hej(vegitarisk såklart!!!)leverpastej.






"But now you’re more of a basketball
Boys just pass you around
They bounce you hard on the ground and dribble
And then we all get high fives
And you think I’m an asshole now
Well, you’re probably right
But at least I’m not blind to the facts
I’ve been wishing were lies
But still I hope you get everything
That you care to possess
And unbelievable sex with him
Or any one of my friends
"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar