ff

ff

.....Jo just det

Jag minns en gång, tror det var i nian när vi skulle skriva någon typ av uppsats på engelska (kan tänka mig att det var en del av de nationella proven). Man skulle väl skriva om något som hade betytt mycket för än, eller något sådant skit. Sådant är ju så svårt, det blir ju lätt konstlat när man ska leverera djupa grejer sådär på beställning.

I alla fall skrev jag om Manson då. Linda Skugge skrev en artikel någon gång vars rubrik löd någonting i stil med "Marilyn Manson- ett balsam för själen"...och jag tänkte väl härma det på något vis. Fast jag visste inte vad balsam hette på engelska (tänkte inte så långt som att det faktiskt kunde heta samma sak som på svenska), så jag skrev typ att de var ett shampo för själen. Balsam och shampo har inte riktigt samma effekt på håret som ni, som säkert är rutinerade hårtvättare, vet. Fast shampo är i och för sig mäktigare än balsam. Så det var ju ingen big deal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar