ff

ff

Godmorgon Stockholm!!

Nu har jag käkat frukost, duschat, druckit kaffe och läst tidningen...väldigt bra början på den här dagen med andra ord:)

När jag kom fram hit igår tänkte jag luncha på BK på centralen och blev då serverad av en gammal arbetskamrat som jobbade på samma BK som jag i Eriksberg. Otippat men kul! Hon hade redan lagt till med värsta o8dialekten efter bara några månader...det här med 08dialekt kan nog jämföras lite med att trampa i kvicksand...

Var och besökte moster Eva på hennes apotek igår, sedan gick vi ut och tog en öl för att därefter käka middag på ett mysigt ställe. Väldigt trevlig kväll, känns roligt att vara här igen. Det har gått alldeles för lång tid sen sist, när jag var yngre åkte jag väl åtminstone hit en gång om året vad jag kan minnas. När jag flyttade till Göteborg ångrade jag mig en smula att jag inte flyttat till Stockholm istället, men så känner jag inte alls längre. Däremot tycker jag att Stockholm är en underbar stad som jag gärna besöker med jämna mellanrum. Förresten har jag ta mig fan alltid haft tur med vädret när jag varit här. Den här gången är inget undantag, ute skiner solen och det är varmt.

Idag och ikväll ska jag hänga med min gulliga kompis Terece som flyttade hit från Småland för några år sedan. Hon flyttade från Solna för ett tag sedan och det visade sig att hon bor i Liljeholmen som bara ligger en hållplats härfrån:) enligt henne finns det "våfflor, chips, vin och sprit för ett helt kompani" hemma hos henne, så tjaaa....får se vad kvällen har att vänta. Först ska vi iallafall driva omkring på stan ett tag,det blir nice. Känner jag oss rätt(OCH DET GÖR JAG)kommer vi förmodligen svänga förbi Max också, det är nämligen vårat favoställe:p Bild på Reimersholme, där min moster bor. Egna bilder kommer senare- tänkte inte på att det kunde finnas tillgång till dator och tog därför inte med min kamerasladd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar