ff

ff

party with my pain

Sitter och lyssnar på Tarja Turunens soloprojekt och gillar nog inte riktigt vad jag hör. Hon yttrade sig om att Nightwish inte var någonting utan henne men jag skulle vilja påstå att det snarare verkar vara så att hon inte är så mycket utan dem. Eller det är klart att hennes röst fortfarande är vacker och behaglig att lyssna på, men det var ju kombinationen av hennes röst och resten av bandet som gjorde det. Men tjaa....julskivor och dylikt kan nog vara i sin ordning. Eller så behöver jag bara lyssna in mig på det lite mer, så är det ju med en del musik. Ibland blir man såld direkt när man hör något medan det tar längre tid vissa gånger.Yep.

Nu är kulturkalaset slut och det känns lite sorgligt. Tycker konceptet är helt underbart...en massa roliga aktiviteter som är helt och hållet gratis, hur ofta händer det? Bara det att jag har fått se två av mina favoartister/band är ju rätt amazzzing. Kultur är guds gåva till människan och fick jag välja och valde att anstränga mig tillräckligt+ hade en massa massa tur, kontakter och skicklighet skulle jag lätt kunna tänka mig att bli kulturchef när jag blir stor. Vi hade en föreläsning som hölls av just en kulturchef då hon berättade om sitt yrke och det verkar ju hur kul som helst. Sen dess har jag faktiskt ägnat det några tankar här och där och det känns lockande....
Hursomhelst, de som står bakom kulturkalaset är värda en fet eloge för sitt arbete,det är så otroligt uppskattat av många.

De senaste dagarna har till stor del tillbringats på jobbet...det har blivit en del övertid eftersom det har varit så sjukt mycket folk på stan. Kvällarna har varit lugna och sköna fast med en touch av ångest. Har varit lite sjuk och när jag är sjuk brukar jag få någon slags smak i halsen.
Inte samma smak varje gång, men alltid någon. Denna gången har smaken känts bekant och den har väckt mycket känslor.(?) Ja faktiskt. Smaker, lukter, ljud har ju en förmåga att göra det. Min "sjukdomssmak" gjorde även denna det. Dock var det inte bara ångest rakt igenom...utan någon slags bitterljuv känsla. Nu börjar det gå bort. Det har varit intressant iallafall, på gott och ont. Kan stundvis föredra att ha mycket blåa tankar än att skallen känns tom.

Nog om detta- jag måste verkligen kickstarta den här veckan nu. Min veckolista är skitlång, har massa saker att greja med. Mitt första projekt blir att ta mig en tripp till Backaplan och handla massa saker. Backplan är så himla bra <3 Tjao.
Jag bakar scones åtminstone en gång i veckan för det mesta och denna vecka var inget undantag. Nu när jag kollar på bilden tycker jag mest att teet ser ut som kiss och mackorna som varbölder. Men det var jättegott,lovar!!!!
Alltid trevligt att tillbringa tid med familjen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar